Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 37 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Motivace moderních gymnastek k vykonávání sportovní činnosti na úrovni výkonnostního sportu
Horová, Eliška ; Mudrák, Jiří (vedoucí práce) ; Ruda, Tomáš (oponent)
Název: Motivace moderních gymnastek k vykonávání sportovní činnosti na úrovni výkonnostního sportu Cíle: Cílem práce je zjistit, jaká je motivace ke sportu u moderních gymnastek na úrovni výkonnostního stupně v různých věkových kategoriích a jaké jsou vztahy mezi zaujetím a různými formami motivace. Na základě získaných výsledků vytvořit doporučení pro trenéry/ky. Metody: Výzkum byl proveden kvantitativní metodou pomocí online dotazníkového šetření. Výzkumu se účastnilo 91 moderních gymnastek ze západočeské oblasti převážně vykonávající sportovní činnost na výkonnostní úrovni. Dotazníková baterie byla rozdělena do čtyř částí dle dílčích dotazníků. První měřil zaujetí sportovkyně ve sportu pomocí dotazníku "Athlete Engagement Questionnaire". Druhý dotazník se zabýval týmovou kohezí pomocí "The Youth Sport Enviroment Questionare". Třetí dotazník zjišťoval jaké je motivační klima vytvářené trenérem na základě ,,Empowering and Disempowering Motivational Climate Questionnaire-Coach". Poslední dotazník v této části měřil orientaci na cíl pomocí ,,Perception of Succes Questionnaire". Výsledky: Výsledky ukazují významné vztahy mezi motivačními konstrukty a motivačním klimatem a sportovním zaujetím moderních gymnastek - účastnic studie. Dle výsledných hodnot mají nejvyšší vztah k zaujetí tyto aspekty:...
Výkonová motivace a soutěžní úzkost hráčů ledního hokeje
Duda, Tomáš ; Mudrák, Jiří (vedoucí práce) ; Peřinová, Radka (oponent)
Název: Výkonová motivace a soutěžní úzkost hráčů ledního hokeje Cíle: Hlavním cílem této závěrečné práce je zjistit, jak výkonová motivace sportovců souvisí s emočními důsledky jejich účasti ve sportu, tj. s jejich zaujetím, ale také úzkostí či negativními emocemi souvisejícími s vyhořením. Metody: Jedná se kvantitativní dotazníkovou studii, které se účastnilo 53 profesionálních či poloprofesionálních hráčů ledního hokeje. Účastníci studie vyplnili dotazníkovou baterii zjišťující různé aspekty jejich výkonové motivace (Perception of Success Questionnaire, Dweck Mindset Instrument, Sport motivation scale-6), pozitivní a negativní emoce vztahující se k jejich sportovní aktivitě (Athlete Engagement Questionnaire, Athlete Burnout Questionnaire, Competitive State Anxiety Inventory) a teamovou kohezi (Youth Sport Environment Questionnaire). Následně byla data zpracována Spearmanovou korelační analýzou a vícečetnou lineární regresní analýzou. Výsledky: Vysoké hodnoty byly naměřeny u odhodlání, integrované regulace, vnitřní motivace a orientace na úkol. Nízké hodnoty se vyskytovaly u vyhoření a amotivace. Z výsledků je patrné, že u sportovců převažuje zaujetí nad vyhořením a orientace na úkol nad orientací na ego. To vede k tomu, že mají tendenci se zlepšovat. Negativní vztah na vyhoření byl naměřen u...
Motivace k výkonu v cyklistice
Kunc, Vít ; Šafránek, Jiří (vedoucí práce) ; Henke, Svatopluk (oponent)
Název: Motivace k výkonu v cyklistice Cíle: Hlavním cílem této práce bylo zjistit pomocí dotazníku LMI motivační strukturu cyklistů, kteří jsou na různé výkonnostní úrovni. Porovnat mezi sebou výsledky jednotlivých skupin cyklistů a určit a popsat hlavní rozdíly v motivaci mezi nimi. Metody: K získání dat bylo využito metody dotazníkového šetření. Dotazníky byly šířeny jak v písemné tak elektronické podobě. Ke spolupráci bylo využito ředitelů amatérských soutěží v ČR, ČSC a dalších cyklistických spolků. Odpovědi respondentů byly deskriptivně a analyticky zpracovány standardizovanými statistickými metodami v programu SPSS 17. Výsledky: Rozdílné výsledky v motivační struktuře se mezi amatéry a profesionály potvrdily ve čtyřech dimenzích z deseti. Interpretace výsledků ukázala, že profesionálové signifikantně více založeni v důvěru v úspěch a disponují větší soutěživostí a cílevědomostí. Jedinou dimenzí, kde amatérští cyklisté dosáhli významně vyšších hodnot je v internalitě. Zajímavé zjištění přinesl rozbor korelace, která ukázala, čím jsou tyto čtyři dimenze nejvíce ovlivňovány. Zajímavé bylo jediného statistického významu mezi muži a ženami, kde muži dosáhli vyšších výsledků v dimenzi flow. Klíčová slova: amatérský - rekreační - profesionální cyklista, cyklistika, dotazník LMI, motivace,...
Výkonová motivace a časová perspektiva u žáků
Stehlíková, Lenka ; Pavelková, Isabella (vedoucí práce) ; Škaloudová, Alena (oponent)
Bakalářská práce se věnuje konceptu časové perspektivy a částečně konceptu výkonové motivace u žáků základní školy. Celý text je strukturován do dvou částí - teoretické a praktické. Důraz je kladen na praktickou část a její výzkumné zpracování. První část se zabývá teoretickou koncepcí výkonové motivace a časové perspektivy. Popis koncepce výkonové motivace se snaží vymezit pojem výkonová motivace, odkrýt její zdroje, odlišit její typy, představit její teoretická východiska především autorů Atkinson, Heckhausen a ukázat diagnostické metody, kterými je zjišťována. Druhým fenoménem je časová perspektiva, které je věnován větší prostor. Popis časové perspektivy si klade za cíl provést poznatky o vnímání času, o vlivu časové perspektivy na chování a představit koncept orientace na budoucnost, jehož autorem je Gjesme. Klíčovým jménem pro tuto práci je francouzský odborník Josepha Nuttin, který se podrobněji věnuje teorii osobnostně motivační koncepci časové perspektivy, neopomeneme ani tuzemskou autorku, Isabellu Pavelkovou, která též přichází z koncepcí perspektivní orientace. Druhá část je zaměřena na výzkumné šetření, které se uskutečnilo na přelomu března a dubna 2011 u žáků sedmých a osmých tříd pražské základní školy. Cílem výzkumné části této práce je zmapovat vztah k budoucnosti žáků sedmé a osmé...
Časová perspektiva a výkonová motivace středoškoláků
Stehlíková, Lenka ; Pavelková, Isabella (vedoucí práce) ; Valentová, Lidmila (oponent)
Diplomová práce se zabývá vztahem studentů k budoucnosti, souvislostmi mezi časovou perspektivou a výkonovou motivací a možnostmi diagnostických strategií zkoumaných oblastí. Diplomová práce je rozčleněna na dvě části - praktickou a teoretickou, s větším důrazem na část praktickou. Teoretická část popisuje vědecká východiska časové perspektivy prostřednictvím kognitivně-motivačních a osobnostně-motivačních koncepcí (práce Nuttina, Zimbarda, Pavelkové). Podrobněji se zabýváme vztahem mezi časovou perspektivou a výkonovou motivací, který prezentujeme v rámci teoretických přístupů Atkinsona, Raynora, Heckhasena. Pro hlubší vhled do problematiky je dán prostor i teoretickému uchopení výkonové motivace. Teoretická část se také věnuje diagnostickým postupům a metodám časové perspektivy a výkonové motivace. Praktická část představuje výzkumné šetření, které se uskutečnilo v období března a května 2013 u studentů gymnázií na Vysočině. Výzkum je zaměřen na hledání vztahu studentů k budoucnosti se zaměřením na výkonově strachové aspekty, na souvislost mezi časovou perspektivou a výkonovou motivací a na možnosti diagnostických metod a omezení pozorovaných oblastí. Jádrem diplomové práce je rozpracování Metody motivační indukce (MIM) a podílení se na korekci jeho kódovacího systému pro připravovanou...
Motivační funkce školního hodnocení
Kubíková, Jitka ; Kolář, Zdeněk (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Práce se zabývá školním hodnocením z hlediska jeho specifik a funkcí se zaměřením na motivační působení. Poznatky týkající se hodnocení jsou napřed uvedeny v samostatné kapitole, v níž jsou ukázány pozitivní a negativní stránky forem hodnocení v praxi. Část pojednávající samostatně motivaci zahrnuje výklad potřeb ve vztahu ke školním činnostem a krátké vysvětlení kauzální atribuce. Bližší pozornost je věnovaná výkonové motivaci, zvl. charakteristikám výkonových potřeb v souvislosti s reakcemi žáků na psychickou zátěž v úkolových situacích. Stručně jsou zmíněny některé novější teorie motivace a jejich aplikace ve škole, které poukazují na možnosti modifikování vnější motivace směrem k autonomii. Více jsou rozpracovány způsoby a aspekty hodnocení, které podporují motivaci a poskytují žákům vzory pro sebehodnocení. Kvalitativní výzkum je zaměřen na procesy hodnocení směřující k pozitivní motivaci. Závěrečné teze shrnují několik doporučení pro sebereflexi učitele v roli hodnotitele. Klíčová slova Školní hodnocení, motivace, výkonová motivace, sebehodnocení.
Autotelické prožívání při překovánání lanových překážek
Kverka, Václav ; Vomáčko, Ladislav (vedoucí práce) ; Turčová, Ivana (oponent)
Název: Autotelické prožívání při překonávání lanových překážek. Cíle: Cílem studie bylo zjistit zda a v jaké míře lidé prožívají stav plynutí při překonávání lanových překážek a jakým způsobem jejich prožívání ovlivňují jejich předchozí zkušenosti z jiných sportů. Metody: Dotazování se zúčastnilo sto padesát respondentů, kteří byli běžnými návštěvníky lanového parku. Dotazování bylo uskutečněno bezprostředně po překonání lanových překážek pomocí dotazníku Flow-Kurzskala (FKS). Získaná data byla rozdělena do jednotlivých souborů v závislosti na položených hypotézách. U všech souborů bylo pomocí Studentova rozdělení určeno zda se jedná o statisticky významný rozdíl středních hodnot jednotlivých souborů a následně přijata související hypotéza. Výsledky: Provedené testování ukázalo statisticky významný rozdíl v prožívání flow v lanovém parku u skupiny adolescentů a dospělých. Dále se projevil rozdíl mezi sportovci, kteří se v běžném životě věnují kompetičním sportům a sportům orientovaným na výkon, na rozdíl od sportovců věnujících se skupinovým sportům a sportům jednotlivců, kde se statisticky významný rozdíl středních hodnot neprokázal. Předpoklad dosažení rozdílných hodnot flow mužů a žen nebyl prokázán, stejně jako vliv předchozích zkušeností z podobných aktivit. Závěry: Z uvedených výsledků...
Motivace ke cvičení juda pro děti ve věku 11-15 let.
Úbl, Václav ; Pavelka, Radim (vedoucí práce) ; Smolík, Petr (oponent)
Název: Motivace ke cvičení juda pro děti ve věku 11 - 15 let Cíl práce: V diplomové práci jsme se zabývali motivačními faktory judistů ve věku 11 - 15 let. Cílem bylo sepsat teoretické poznatky zabývající se touto problematikou a dále zjištění nejdůležitějších motivačních činitelů pro provozování juda. K tomu bylo zapotřebí jednak studium příslušné literatury a následné sestavení nestandardizovaného dotazníku. Výsledkem celé práce je vyhodnocení získaných údajů a vypracování stručného doporučení pro trenéry čím je vhodné děti motivovat a čím nikoliv. Metody: Experiment bude prováděn metodou kvantitativního dotazníku sestaveného pro judisty ve věku 11 - 15 let Klíčová slova: motivace, výkonová motivace, sportovní psychologie, judo, trénink juda
Prožitek flow a zaujetí úkolem v hodinách německého jazyka
Vaníčková, Monika ; Pavelková, Isabella (vedoucí práce) ; High, Radka (oponent)
česky V teoretické části této práce bylo pojednáno o různých typech motivace k učení, rozšířeném kognitnivním modelu motivace, postojích k vyučovacím předmětům, problematice prospěchu a zájmu, teorii flow a konceptuálním modelu zaujetí studentů a optimálního učebního prostředí. V empirické části byla představena pilotní výzkumná studie zabývající se prožitkem flow a zaujetí v hodinách německého jazyka. Tato studie byla realizována v jedné třídě víceletého gymnázia (n = 28). Použity byly dotazníkové metody, získaná data byla kvantitativní i kvalitativní povahy. Cílem výzkumné studie bylo (1) zmapovat motivační proměnné související se zaujetím a flow při úkolové situaci v hodinách německého jazyka a (2) zjistit, jaké kontextuální charakteristiky podporují zaujetí z pohledu studentů. Zkoumána byla souvislost mezi zaujetím před a po úkolu, mezi zaujetím a flow v úkolu a jejich souvislost s postoji k německému jazyku, výkonovou motivací, prospěchem a úspěchem v úkolu, emočním rozpoložením a koncentrací. Byla zjištěna stabilnější povaha flow i zaujetí ve dvou po sobě jdoucích úkolech stejného typu, ale zvyšující se obtížnosti. Byly naznačeny vztahy flow a zaujetí s postoji k německému jazyku, částečně s výkonovou motivací, prospěchem a úspěšností v úkolu. Určitou roli hrála obtížnost úkolu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 37 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.